دوره برنامه اعطای سهام به کارکنان

درباره دوره

استارتاپ‌ها که در زمان شروع، با محدودیت منابع مالی مواجه هستند و نیاز به جذب سرمایه از سرمایه‌گذار دارند، از طریق در نظر گرفتن برنامه‌ی اعطای سهام به کارکنان، می‌توانند میزان حقوق پرداختی به کارکنان و در نتیجه میزان سرمایه‌ی مورد نیاز خود را کاهش داده و نهایتاً سهام کمتری را به سرمایه‌گذار واگذار کنند.
علاوه بر این، با استفاده از ابزارهایی که در این خصوص وجود دارد، می‌توانند نگاه بلند مدت را در کارکنان تقویت و منافع آن‌ها را با منافع شرکت، هم‌راستا کنند. این امر برای کارکنان نیز، مانند یک سرمایه‌گذاری با بازده‌ی فوق‌العاده بالا است. در واقع، آن‌ها در ازای پرداخت بخشی از مبلغ حقوق خود، می‌توانند سهمی در مالکیت شرکت، داشته باشند.

در این دوره، ابتدا مفاهیم کلی و تاریخچه‌ی برنامه‌های جبران خدمات کارکنان و انواع پاداش‌های مستقیم، بیان می‌شود. در ادامه، سبد سهام کارکنان، مزایا و مشکلات آن، شرح داده می‌شود. در گام بعدی، چگونگی مشخص کردن اندازه‌ی سبد سهام و تخصیص امتیاز سهام به کارکنان در رده‌های مختلف شغلی، به تفصیل بررسی می‌شوند. پس از آن، مفاهیم مالی مرتبط، مانند، دوره‌ی اعطای سهام، شرایط در زمان خروج، رقیق شدن سهام و غیره، بررسی می‌شوند. در انتها نیز، چندین مثال مختلف، از پیاده‌سازی این موضوع در شرکت‌های مختلف، شرح داده خواهد شد.

راهنمای دوره

در طول دوره همواره می‌توانید سوالات و ابهامات خود را مطرح کنید، راهنمای دوره در سریع‌ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ می‌دهد. علاوه بر این، پروژه‌های ارسالی شما توسط راهنمای دوره تصحیح شده و فیدبک مناسب به شما داده می‌شود. در پایان دوره نیز در صورت انجام تمامی پروژه‌ها و کسب حداقل امتیاز لازم می‌توانید مدرک دوره را دریافت نمایید.

مدرس دوره: محمدرضا فرحی

۲۸۰ دقیقه آموزش ویدیویی

۴۰ ویدیوی آموزشی

۱۰ تمرین و پروژه‌ی کاربردی

امکان پرسش و پاسخ در طول دوره

اعطای مدرک معتبر در پایان دوره