راهکارهای مواجهه با بحران نرخ ارز (اپیزود 8 ویدیوکست رادیکال)

با وجود افزایش نرخ ارز، تحریم‌ها و قحطی سرمایه در شرایط فعلی کشور، استارتاپ‌ها چه امیدی به آینده اکوسیستم کارآفرینی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایران داشته باشند؟

با حضور:

  • محمدرضا فرحی (هم‌بنیان‌گذار استارتاپ بیمه‌بازار)
  • احسان طریقت (مدیر بازاریابی محتوایی کاله)

خلاصه‌ی این قسمت:

با توجه به این که امکان کسب درآمد ارزی برای خیلی از استارتاپ‌های ایرانی میسر نیست، چه راهکارهایی برای مواجهه با بحران ارزی کشور وجود دارد؟ متاسفانه راه حل جادویی و جامعی برای این مشکل وجود ندارد. اما استارتاپ‌ها به کمک برخی راهکارها می‌توانند تا حدی خود را در برابر افزایش شدید نرخ ارز در ماه‌های اخیر بیمه کنند.

یکی از راه‌ها سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت است. حدود 150 هزار میلیارد تومان (10% نقدینگی کشور) در اختیار این صندوق‌ها قرار دارد. این صندوق‌ها از نظر اعتبار هم‌سطح بانک‌ها هستند زیرا اکثر سرمایه خود را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهند و در ازای آن سود بالایی دریافت می‌کنند.

راهکار بعدی برای مواجهه با بحران ارزی، سرمایه‌گذاری در بازار سهام است. یکی از ویژگی‌های اصلی بازار سهام ایران، تاثیرپذیری آن از نرخ ارز است. با توجه به این که مواد اولیه بسیاری از شرکت‌های بورسی وابسته به قیمت دلار است، با بالا رفتن نرخ ارز ارزش شرکت‌های بورسی افزایش می‌یابد.

رادیکال چیست؟

ویدیوکست رادیکال برای توانمندسازی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و به اشتراک‌گذاری دانش و تجارب خبرگان این حوزه برای علاقه‌مندان به وجود آمده است. در این ویدیوکست، محمدرضا فرحی، هم‌بنیان‌گذار استارتاپ بیمه‌بازار و احسان طریقت، مدیر بازاریابی محتوایی کاله، نگاهی جامع به حوزه کارآفرینی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر دارند و به بررسی موضوعاتی مثل:

و موضوعات جذاب دیگری می‌پردازند. ویدیوکست رادیکال میزبان مهمانان ویژه‌ای است که هر یک در حوزه‌ی تخصصی خود از تجربیات ارزشمندشان در دنیای واقعی کسب و کار و اکوسیستم کارآفرینی ایران سخن می‌گویند.

برای مشاهده اپیزودهای دیگر رادیکال به صفحه آپارات آکادمی چرخ و برای شنیدن نسخه صوتی این ویدیوها به صفحه ما در شنوتو سر بزنید.

مشترک خبرنامه شوید
برای دریافت آخرین به اخبار اکوسیستم و مطالب به روز، ایمیل خود را در قسمت زیر وارد نمائید
شما می‌توانید هر زمان که خواستید لغو اشتراک کنید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.