فرهنگ تیمی و منابع انسانی در استارتاپ‌ها (اپیزود 10 ویدیوکست رادیکال)

منظور از فرهنگ تیمی یک استارتاپ چیست؟ چگونه می‌توان فرهنگ اولیه استارتاپ را که توسط موسسان آن به وجود آمده به کارمندان جدید استارتاپ منتقل کرد؟

با حضور:

  • محمدرضا فرحی (هم‌بنیان‌گذار استارتاپ بیمه‌بازار)
  • احسان طریقت (مدیر بازاریابی محتوایی کاله)

مهمان ویژه:

  • فرزانه قلی‌پور (مدیر منابع انسانی پیچک)

خلاصه‌ی این قسمت:

منظور از فرهنگ تیمی یک استارتاپ چیست؟ بسیاری از مواقع وقتی فرهنگ استارتاپ شناسایی نشود، امکان انتقال آن نیز وجود ندارد. وقتی گفته می‌شود استارتاپ فرهنگ خوبی دارد، این حرف خیلی مبهم و کلی است. بنابراین پیش از هر چیز باید ارزش‌ها و عواملی که باعث به وجود آمدن فرهنگ خوب می‌شود را شناسایی کرد. با شناسایی فرهنگ تیمی یک استارتاپ می‌توان در گام‌های بعد این فرهنگ را کارکنان جدید استارتاپ نیز منتقل کرد.

نقش ارزش‌های موسسان یک استارتاپ در فرهنگ تیمی و سازمانی آن استارتاپ چیست؟ چطور می‌توان فرهنگ اولیه بنیان‌گذاران یک استارتاپ را به همکاران آینده منتقل کرد و از کاهش انگیزه آنان جلوگیری کرد؟ ارزش‌هایی که در ذهن موسسان استارتاپ وجود دارد به ویژگی‌های فردی آنان وابسته است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فردی، ذهنیت بنیان‌گذاران استارتاپ است که روی تمام ابعاد کسب و کار استارتاپ اثرگذار است. وقتی ذهنیت موسسان استارتاپ متمرکز بر رشد استارتاپ باشد، در هنگام مصاحبه و جذب نیرو افرادی انتخاب خواهند شد که همین ذهنیت را دارا باشند.

رادیکال چیست؟

ویدیوکست رادیکال برای توانمندسازی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و به اشتراک‌گذاری دانش و تجارب خبرگان این حوزه برای علاقه‌مندان به وجود آمده است. در این ویدیوکست، محمدرضا فرحی، هم‌بنیان‌گذار استارتاپ بیمه‌بازار و احسان طریقت، مدیر بازاریابی محتوایی کاله، نگاهی جامع به حوزه کارآفرینی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر دارند و به بررسی موضوعاتی مثل:

و موضوعات جذاب دیگری می‌پردازند. ویدیوکست رادیکال میزبان مهمانان ویژه‌ای است که هر یک در حوزه‌ی تخصصی خود از تجربیات ارزشمندشان در دنیای واقعی کسب و کار و اکوسیستم کارآفرینی ایران سخن می‌گویند.

برای مشاهده اپیزودهای دیگر رادیکال به صفحه آپارات آکادمی چرخ و برای شنیدن نسخه صوتی این ویدیوها به صفحه ما در شنوتو سر بزنید.

مشترک خبرنامه شوید
برای دریافت آخرین به اخبار اکوسیستم و مطالب به روز، ایمیل خود را در قسمت زیر وارد نمائید
شما می‌توانید هر زمان که خواستید لغو اشتراک کنید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.