رشد استارتاپ – چرا رشد برای استارتاپ‌ها مهم است؟ (اپیزود 11 ویدیوکست رادیکال)

وقتی استارتاپ به قله رشد خود می‌رسد، چه اتفاقی برای آن می‌افتد؟ آیا استارتاپ در این شرایط باید به دنبال سوددهی باشد یا بهتر است سود را فدای رشد بیش‌تر کند؟

با حضور:

  • محمدرضا فرحی (هم‌بنیان‌گذار استارتاپ بیمه‌بازار)
  • احسان طریقت (مدیر بازاریابی محتوایی کاله)

مهمان ویژه:

  • عطا افتخاری (مشاور سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری لوتوس پارسیان)

خلاصه‌ی این قسمت:

منظور از رشد استارتاپ چیست؟ کلمه رشد شاید به تنهایی مفهومی نداشته باشد. هنگامی که از رشد استارتاپ و اهمیت آن برای موفقیت استارتاپ‌ها صحبت می‌شود، آیا منظور رشد نیروی انسانی، رشد درآمد، رشد سود یا معیار دیگریست؟ رشد می‌تواند یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز بین استارتاپ‌ها و شرکت‌های سنتی باشد؛ به طوری که طبق تعریف، استارتاپ شرکتی است که دارای پتانسیل رشد زیاد و توانایی مقیاس‌پذیری باشد.

برخی رشدها لزوماً برای استارتاپ‌ها مفید نیستند. برای مثال رشد نیروی انسانی یا رشد تعداد دانلود اپلیکیشین می‌تواند برای یک استارتاپ مضر باشد. رشد زمانی برای استارتاپ اهمیت می‌یابد که مهم‌ترین شاخص‌های کلیدی عملکردی آن استارتاپ رشد کنند. برای مثال استارتاپی که در حوزه تبلیغات طبقه‌بندی شده (Classified Ads) فعالیت می‌کند، افزایش تعداد آگهی‌ها می‌تواند سیگنال خوبی از رشد برای آن استارتاپ باشد.

رادیکال چیست؟

ویدیوکست/پادکست رادیکال با هدف توانمندسازی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه های خبرگان این حوزه به وجود آمده است. در این ویدیوکست، محمدرضا فرحی، هم‌بنیان‌گذار استارتاپ بیمه‌بازار و احسان طریقت، مدیر بازاریابی محتوایی اسبق کاله، نگاهی جامع به حوزه کارآفرینی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر دارند و به موضوعاتی مثل:

می‌پردازند. ویدیوکست رادیکال در فصل اول میزبان مهمانان ویژه‌ای بود که هر یک در حوزه‌ی تخصصی خود از تجربیات ارزشمندشان در دنیای واقعی کسب و کار و اکوسیستم کارآفرینی ایران سخن می‌گویند.

برای مشاهده اپیزودهای دیگر رادیکال به صفحه آپارات آکادمی چرخ و برای شنیدن نسخه صوتی این ویدیوها به صفحه ما در شنوتو سر بزنید.

مشترک خبرنامه شوید
برای دریافت آخرین به اخبار اکوسیستم و مطالب به روز، ایمیل خود را در قسمت زیر وارد نمائید
شما می‌توانید هر زمان که خواستید لغو اشتراک کنید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.